Javítás

A számítástechnikai eszközök javítására és a hozzájuk szükséges alkatrészek beszerzésére a PTE szerződést kötött bizonyos szervizekkel. A javítást és alkatrészbeszerzést karunkon a Számítástechnikai és Oktatástechnikai Központ (SZOK) koordinálja, így javítási igényével mindenképpen forduljon a SZOK-hoz!

A szerződés hatálya alá tartozó eszközök:

  • asztali számítógépek,
  • notebookok,
  • személyi nyomtatók,
  • szünetmentes tápegységek,
  • projektorok,
  • monitorok,
  • szkennerek,
  • faxok.

Garanciális eszközök javítására a szerződés nem vonatkozik, az továbbra is az eszköz szállítójával vagy garanciális szervizzel intézendő.

A javítás folyamata

  1. A meghibásodott eszközzel keresse meg a SZOK munkatársait, akik elvégzik a hibadetektálást. Ha a hibadetektálás nem jár sikerrel, a SZOK a szerződött szerviztől az Informatikai Igazgatóságon (továbbiakban: IIG) keresztül kéri az eszköz bevizsgálását. Az IIG megrendeli a bevizsgálást, majd a szerviz a meghibásodott eszköz elszállítását követő 8 munkaórán belül elvégzi azt.
  2. Ha az eszköz javítása nem gazdaságos, a SZOK selejtezési javaslatot tesz.
  3. Ha az eszköz gazdaságosan javítható és a javítást a SZOK munkatársai el tudják végezni, alkatrészbeszerzést végeznek (lásd lejjebb), majd annak leszállítását követően elvégzik a javítást. Ha a javítást a SZOK nem tudja elvégezni, árajánlatot kér a szerviztől a javításra. Az árajánlatkéréshez meg kell adni az eszköz leltári számát!
  4. Az árajánlat beérkezését követően a megrendelő a SZOK munkatársainak segítségével döntést hoz, hogy kérik-e a javítást.
  5. Amennyiben a megrendelő elfogadja az árajánlatot, a SZOK a szerződött szerviztől az IIG-n keresztül megrendeli az eszköz javítását. Az IIG megrendeli a javítást, a szerviz pedig a SAP megrendelő kézhezvételét követő 24 munkaórán belül elvégzi a azt.

Alkatrészbeszerzés folyamata

  1. Az igényelt alkatrészt a SZOK az IIG-n keresztül megrendeli a szerződött szerviz árlistájából. Az alkatrészrendeléshez meg kell adni a javítandó eszköz leltári számát! A szállítási határidő a SAP megrendelő kézhezvételétől számított 4 munkanap.
  2. Az alkatrész leszállítását követően a SZOK munkatársai elvégzik a javítást.

A fent leírtak csak a meghibásodás miatti alkatrészcserére vonatkoznak! Az alkatrészcsere során nem rendelhető nagyobb teljesítményű alkatrész (nagyobb memóriamodul, nagyobb merevlemez stb.), kivéve, ha a meghibásodott alkatrésszel megegyező teljesítményű új alkatrész már nem beszerezhető.

Amennyiben fejlesztési, bővítési céllal kíván alkatrészt rendelni, olvassa el a beszerzésről szóló tudnivalókat!